Vânzările de ţiglă metalică au fost susţinute în acest an în principal de segmentul renovărilor, în condiţiile în care lipsa accesului la finanţare a cauzat scăderea numărului de construcţii noi, spun producătorii de profil.
Patru acoperişuri din cinci montate în acest an în România au fost pentru locuinţe vechi, după ce piaţa construcţiilor a traversat un al doilea an de scădere, iar proprietarii unor case mai vechi au găsit un bun moment pentru o investiţie în acoperiş, deşi în unele cazuri preţurile au crescut pe fondul scumpirii oţelului. "După estimările noastre, realizate în baza vânzărilor de până acum şi luând în calcul şi parametrii care se află în strânsă legătură cu realizarea de construcţii noi - de pildă vânzările din segmentul de cărămidă sau beton - aproximativ 85% din piaţă au reprezentat vânzările pentru proiecte de renovare a construcţiilor deja existente şi aproximativ 15% de construcţiile noi.
Această proporţie a fost generată atât de contextul economic actual, cât şi de faptul că a trecut deja o perioadă lungă de timp de când mulţi posesori de case au realizat investiţia în construcţia imobilului, iar acoperişul necesită deja reparaţii", a declarat Zoltan Szoke, business unit manager Ruukki România şi Bulgaria, segmentul de acoperişuri. Reprezentantul companiilor controlate de grupul finlandez Rautaruukki susţine că mulţi clienţi nu au apelat de la bun început la soluţii de acoperiş de bună calitate, iar cei care au ales să meargă pe produse mai ieftine sau pe improvizaţii au avut nevoie să înlocuiască acoperişul. "Segmentul de renovări a fost un motor esenţial al pieţei în 2010, ponderea acestuia în totalul pieţei de construcţii ajungând la 35-40%, faţă de 10%, cât era până în 2009. Chiar dacă nu se mai construiesc locuinţe noi, proprietarii încă mai alocă bugete, mai mici, ce-i drept, pentru renovări. În 2011 est