Lansat de Fundaţia Filocalia, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, proiectul “Reading to learn” oferă atât elevilor cât şi profesorilor o altă viziunea a modului în care materia şcolară trebuie asimilată.
Proiectul este primul din România care abordează problematica competenţelor de literaţie ale elevilor ca principală cauză a rezultatelor slabe ale acestora la testele naţionale şi internaţionale.
“Literaţia înseamnă cinci lucruri: lectura textului, înţelegerea mesajului, realizarea conexiunilor, formularea unui punct de vedere şi exprimarea acestuia în scris sau oral. Plasarea României pe ultimele locuri la testele internaţionale şi rezultatele foarte slabe ale elevilor noştri la examenele naţionale confirmă lipsa competenţelor de literaţie. Acesta este motivul pentru care considerăm că Reading to Learn este un proiect ce poate schimba sistemul educational românesc” a declarat profesor Liliana Romaniuc, manager proiect.
În cadrul acestui proiect, vor oferi sprijin consultanţi internaţionali din Germania, SUA şi Norvegia – specialişti în literaţie. Implementarea proiectului se va realiza în Regiunea de Nord Est în 60 de unităţi şcolare pe parcursul a 3 ani şi jumătate.
Obiectivul principal al proiectului este îmbunătăţirea competenţelor de învăţare ale elevilor prin folosirea strategiilor şi metodelor de literaţie în procesul de predare de către toţi profesorii şcolii.
Finanţarea este oferită de Romanian American Foundation, potrivit reprezentanţilor Fundaţiei Filocalia.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
• Conştientizarea profesorilor cu privire la importanţa literaţiei în învăţarea pe tot parcursul vietii.
• Crearea unui model de intervenţie educaţională la nivelul şcolii cu scopul dezvoltării competentelor de literaţie ale elevilor care presupune:
- implicarea tuturor actorilor (conducere, pr