Românii sunt pesimişti în privinţa acestui an şi intenţionează să scadă cheltuielile pentru anumite categorii de produse, cele mai drastice reduceri vizând ţigările, alcoolul, hainele şi electronicele, în vreme ce consumul alimentelor de bază va rămâne constant. Pe de altă parte, cheltuielile cu întreţinerea casei chiar ar putea creşte, potrivit unui studiu realizat în februarie de compania 360insights, pe baza centralizării răspunsurilor a 800 de persoane, femei şi bă
Românii sunt pesimişti în privinţa acestui an şi intenţionează să scadă cheltuielile pentru anumite categorii de produse, cele mai drastice reduceri vizând ţigările, alcoolul, hainele şi electronicele, în vreme ce consumul alimentelor de bază va rămâne constant.
Pe de altă parte, cheltuielile cu întreţinerea casei chiar ar putea creşte, potrivit unui studiu realizat în februarie de compania 360insights, pe baza centralizării răspunsurilor a 800 de persoane, femei şi bărbaţi, între 16 şi 64 de ani, din mediul urban.
"Cele mai drastice măsuri par a fi luate de fumători, peste patru din zece fumători spunând că vor să reducă această cheltuială, unu din aceşti patru intenţionând să renunţe de tot la fumat, pe când ceilalţi trei din patru îşi propun să fumeze mai rar sau să cumpere mărci mai ieftine. Şi reducerea consumului de alcool apare ca un plan major pentru acest an, aproape patru din zece consumatori hotărând să cheltuiască mai puţin pe astfel de produse, în acest an", se arată în studiul 360insights.
Buget mai mic pentru haine
Printre produsele şi serviciile pentru care românii îşi vor micşora bugetul se numără şi accesoriile vestimentare (haine şi încălţăminte), dar şi amenajările pentru casă, achiziţionarea de electronice sau electrocasnice.
"În plus, şi petrecerea timpului liber va suferi modificări, oamenii alegând să rărească momentele de distracţie sau rela