Cu toate ca nu au prevazut o asemenea evolutie a monedei nationale, care spre sfarsitul zilei de ieri ajunsese la 3,92 lei/euro, reprezentantii producatorului de bunuri de larg consum Procter&Gamble considera ca business-ul companiei este pregatit pentru aceasta situatie, chiar daca unii dintre furnizorii companiei s-ar putea afla in incapacitate de plata imediata.
Concentrarea eforturilor spre brandurile valoroase din portofoliul P&G si reducerea costurilor de productie, ca actiune constanta, reprezinta cateva din masurile de precautie luate de oficialii companiei, pe fondul deprecierii leului, a declarat, pentru Wall-Street, Ramona Brad (foto), director relatii externe P&G.
“Nu putem face public cursul la care am stabilit bugetul pentru anul in curs, dar putem spune ca nivelul de acum nu a fost prevazut. Insa, planul de cheltuieli ia in considerare un anumit nivel de volatilitate. Planul de business nu se face pe o perioada limitata de timp, ci pe mai multi ani. In cazul P&G vorbim de cel putin cinci ani”, spune Ramona Brad.
Aceasta a precizat ca obiectivele de vanzari si bugetele companiei se ajusteaza in functie de cursul valutar, care, la randul sau, se revizuieste pe parcursul anului.
In contextul actualului curs leu-euro, obiectivul P&G este de a asigura acelasi nivel al vanzarilor organice.
“Cea mai mare ingrijorare a companiei o reprezinta in momentul de fata posbila scadere a increderii consumatorilor, legata de investirea in diferite zone. Totodata, unii dintre furnizorii nostri s-ar putea afla in incapacitate de plata imediata, lucru valabil si pentru clientii nostri”, afirma directorul de relatii externe P&G.
Pe de alta parte, Brad se arata optimista in ceea ce priveste redresarea situatiei financiare nationale si internationale.
“In mod direct, Romania este un pic ferita de aceasta criza financiara, datorita un