Echipele DSP şi CJPC au verificat în primul rând modul de dezinfectare a veselei. La acest capitol nu s-au găsit deocamdată deficienţe majore.
Terasele din centrul oraşului au fost „vizitate”, ieri, de inspectori ai Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) şi comisarii de la Protecţia Consumatorului. Chiar dacă se aşteptau să găsească multe nereguli, specialiştii au constatat că patronii teraselor şi-au învăţat lecţia şi pun mai mult accent pe calitatea serviciilor pe care le oferă. Motivele sunt simple: clientul nostru, stăpânul nostru, dar nici amenzile pentru nereguli nu sunt deloc neglijabile.
Echipele de control au pornit cu scopul principal de a vedea la ce terase, clienţilor le este servită comanda în pahare sau farfurii nespălate sau nedezinfectate. „Deficienţe majore nu pot să spun că au fost găsite. Oamenii sunt destul de informaţi, dar trebuie să insiste foarte mult pe dezinfecţie, în special cu produsele bazate pe clor şi contracte pentru dezinsecţie deratizare. Ei au aceste contracte, dar trebuie să prezinte şi procesele verbale ale operaţiunilor”, a declarat, ieri, Camelia Defta, medic epidemiolog DSP Braşov.
Controlul a vizat însă şi aspecte ce ţin de Protecţia Consumatorului, comisarii găsind câteva nereguli. „În lista meniu sunt trecute preparate pe bază de caşcaval, dar se folosesc produse pe bază de grăsimi vegetale şi proteine din lapte. Deci nu e caşcaval. Mai sunt deficienţa de etichetare. La cafele nu e trecut volumul la preţul aferent”, a declarat Pavel Ormindean, de la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Braşov. Mai mult, au fost găsite şi probleme la cântar, potrivit acestuia. Pentru aceste nereguli, patronii riscă amenzi.
Însă şi clienţii trebuie să fie atenţi la detalii. Altfel, s-ar putea alege cu neplăceri. „Trebuie să fie atenţi la măsurile de igienă, chiar şi la personalul care serv