"CFR Marfa ar trebui sa nu mai aiba pierderi si in orice caz nu pierderile pe care le are acum. Nu sunt pentru o privatizare a unei societati care-chiar daca nu are un monopol- are un cvasi-monopol, doar de dragul unei privatizari. CFR Marfa trebuie sa iasa din cercul vicios in care se afla. In 2001 nu avea datorii, din cate imi amintesc", a explicat luni Mugur Isarescu, facand referire la perioada in care a fost premier. Guvernatorul a reluat o idee lansata tot luni dimineata de principalul sau consilier, Adrian Vasilescu, la RFI. "CFR-ul a fost mandria Romaniei. In perioada interbelica, cine lucra la CFR parca ar fi lucrat la Bursa din New York. CFR ar trebui sa ramana la stat, cu o conducere competitiva".
In opinia lui Adrian Vasilescu, CFR Marfa ar trebui sa ramana in proprietatea statului, lucru sustinut luni si de catre Guvernator. "Eu as vedea CFR Marfa, dar n-are nici o importanta cum il vad eu, dar l-as vedea in sistemul de stat, cu un management foarte puternic", a mai spus Vasilescu.
Isarescu s-a mai referit si la controversatul subiect al clauzelor abuzive, reluand teoria apararii deponentilor si nu pe cei ai bancilor, cum ar putea fi interpretata pozitia Bancii de emisiune. "Nu sunt de acord cu ideea ca bancherii au castigat prin faptul ca in noul acord cu FMI s-a decis ca procesele contra clauzelor abuzive din contractele de credit vor putea ajunge la instanta suprema, iar deciziile nu se vor aplica retroactiv. Au castigat depunatorii. Daca s-ar fi aplicat aceasta lege, nu stiu cat ar castiga debitorii si cat ar castiga de fapt avocatii lor. In realitate, de castigat va castiga stabilitatea tarii, stabilitate de care avem cu totii nevoie", a spus Isarescu.
Cata vreme in Moldova se da o solutie, intr-un orasel de la malul marii se da alta solutie, mi se pare normal sa ai o instanta unica- Inalta Curte. Nu iau apararea b