Pe o piata a muncii pe care nu se întâmpla mai nimic, vestea ca Disneyland angajeaza câteva mii de oameni a fost primita cu maxim entuziasm. Am vorbit cu oficialii celui mai mare parc de distractii european despre ce-ti trebuie ca sa ajungi sa lucrezi pentru ei.
La câteva ore de când oficialii Disneyland au anuntat demararea campaniei de recrutare a 3.000 de angajati (accesul fiind liber si pentru români), sute de amatori s-au precipitat sa posteze pe internet mesaje de tipul: „Cum aflu ce îmi trebuie pentru angajare? Am impresia ca ma calific, cum pot avea sansa sa lucrez la ei? Mi se pare locul de munca de vis.“ Si poate ca au dreptate. Unul dintre românii care au trecut prin aceasta experienta este Marius, care a lucrat în parcul de distractii parizian la finalul anilor 2000, cu un contract de câteva luni, în perioada în care era student în capitala Frantei. „A fost, într-adevar, una dintre cele mai frumoase perioade din studentia mea“, spune acum, regretând ca nu si-a putut prelungi contractul, fiind vorba de un post sezonier. De altfel, aceasta este, în general, regula în cazul angajarilor facute de Disneyland: „Majoritatea contractelor pe care le oferim sunt pe termen scurt, între doua si cel mult sapte luni“, spune Elisabetta Marigliano, senior corporate communication în cadrul companiei Disney. Ea precizeaza însa ca, în cazul actualei campanii de recrutare, organizatia are în vedere si ocuparea câtorva pozitii permanente, la care pot spera si candidatii români, „în cazul în care dovedesc ca au aptitudinile necesare“.
Este de retinut ca angajatorul nu tinteste sa aloce un anumit numar sau tip de posturi fiecarei tari incluse în „turneul recrutarilor“, cu alte cuvinte, este posibil sa selecteze si o mie de români, dar si trei. „Nu suntem adeptii normei de lucru. Avem un numar de pozitii deschise, care vor fi ocupate la finalul într