Startul proiectului online DespreFirme.com a fost dat in urma cu doi ani, cand piata romaneasca a fortei de munca de abia incepea sa constientizeze importanta pe care o poate avea opinia unui angajat in ceea ce priveste statutul unei companii. Ideea de la care s-a pornit a fost aceea ca Romania are nevoie de suport si de transparenta in campul de munca, mai ales pentru ca este o tara in curs de dezvoltare.
Lipsa transparentei si a increderii la locul de munca atrage dupa sine o proasta functionare a relatiei dintre subaltern si sef.
“Cea mai mare si mai des intalnita problema existenta in relatia angajat – angajator este lipsa de comunicare. In general, companiile nu comunica eficient cu angajatii, drept pentru care ia nastere o bariera intre cele doua parti, care nu duce la altceva decat la aparitia unor serii de conflicte”, afirma Tom Murray (foto), unul din investitorii DespreFirme.com.
Acest site s-a lansat printr-o campanie virala, care indemna cat mai multe persoane sa intre si sa descopere conceptul proiectului, care este, de altfel, primul de acest tip din Romania.
“Dupa lansare, vestea s-a raspandit destul de repede, iar numarul a crescut de la 0 la cateva mii in primele zile, pentru ca, in prezent, numarul utilizatorilor activi sa fie de 38.152”, a adaugat Murray.
Audienta site-ului este formata in proportie de 62,94% din tineri cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani, care au terminat o facultate si au in spate o experienta profesionala de cel putin cinci ani.
De asemenea, site-ul este utilizat si de tineri absolventi de liceu sau de studenti (persoane intre 18 si 24 de ani), care doresc sa fie mai bine informati despre angajatorii din Romania. Totodata, acestia nu sunt doar din Bucuresti, ci si din Iasi, Timisoara, Cluj sau Constanta, in general din marile orase ale tarii.
Asadar, targetul site-ului este foarte