Băncile din Marea Britanie au început să îşi sune clienţii cu datorii ca să îi avertizeze că trebuie să îşi reducă cheltuielile, altfel riscă să îşi piardă casele, relatează Daily Mail.
În fiecare săptămână, în jur de 2.000 de clienţi ai băncilor Northern Rock Asset Management şi Bradford & Bingley sunt avertizaţi să îşi reducă cheltuielile la factura de telefon mobil, la cluburile de sport şi ieşirile în oraş pentru a-şi plăti ipotecile la case.
Bradford & Bingley realizează controale secrete pentru a identifica clienţii cu risc ridicat. În total, peste 30.000 de clienţi ai băncii vor fi sunaţi , potrivit reprezentanţilor băncii.
Verificarea clienţilor este o procedură standard pe care băncile o efectuează înainte de a acorda un credit, dar nu şi după aprobarea creditului. Până acum.
Băncile Northern Rock Asset Management şi Bradford & Bingley au fost salvate de Guvernul britanic de la faliment. Compania UK Asset Resolution care le conduce are 616.000 de clienţi cu ipoteci şi datorează 47 de milioane de lire contribuabililor.
„Unii oameni nu se pot descurca atunci când rata dobânzii creşte, dar pentru ceilalţi există căi de atac. Ei trebuie să se gândească care este cea mai importantă datorie pe care o au. Iar acesta nu este cardul de credit, reînnoirea cardul de membru la sală sau achiziţionarea celui mai nou telefon. Cea mai importă datorie este ipoteca", susţine Richard Banks, directorul UK Asset Resolution.
În timp ce unii argumentează că acţiunea este o precauţie, alţii condamnă băncile că îşi tratează clienţii cu superioritate. UK Asset Resolution susţine că aceste controale sunt o practică standard şi o măsură pozitivă.
Alte bănci vor lansa în curând controale similare. Comisarii Oficiului de Informare din Marea Britanie care promovează confidenţialitatea datelor, a anunţat că băncile ar trebui să fie „sincere" în legăt