La doi ani de la moartea Giovannei Reggiani, de care este acuzat românul Romulus Mailat, gara Tor di Quinto, din Cetatea Eternă, a devenit o adevărată fortăreaţă. Navetiştii pe traseul Roma – Viterbo evită şi la doi ani de la crimă să coboare la gara Tor di Quinto, cu toate că acest lucru le-ar scurta considerabil distanţa spre casă.
Localnicii preferă să facă un ocol cu autobuzul, în ciuda măsurilor de siguranţă luate de Primărie. Restructurată şi redeschisă la 13 octombrie anul acesta, gara Tor di Quinto din Roma se doreşte a fi un simbol al siguranţei în staţiile publice. O plăcuţă „împotriva oricărei forme de violenţă asupra femeilor“, depusă de Primăria Romei, aminteşte că, în zonă, soţia unui amiral italian „a fost victima unei nemaiauzite violenţe la 30 octombrie 2007“.
Giovanna Reggiani şi-a pierdut viaţa pe un drum de 500 de metri care traversează un câmp din apropierea gării Tor di Quinto. În ciuda faptului că zona era îngrădită, o şatră de 20-30 de ţigani români din Avrig, judeţul Sibiu, îşi amenajaseră acolo nestingheriţi barăci şi adăposturi, în 2007.
Camere de luat vederi
„În fiecare seară, vedeam oameni ciudaţi care se plimbau în sus şi în jos pe aleea care duce spre gară. Nu am avut niciodată curaj să merg singură spre casă“, ne-a povestit Maria Concetta Rimma despre perioada de dinainte de „Mailat“. Pe navetişti nu i-a liniştit faptul că primăria a instalat camere de luat vederi care transmit imaginile la cea mai apropiată secţie de poliţie. Nici faptul că o dubă a carabinierilor este postată 12 ore pe zi la ieşirea din gară nu le-a convins pe femei să parcurgă aleea pe care Giovanna Reggiani şi-a întâlnit criminalul cu doi ani în urmă.
„Există două puncte de control SOS instalate de Primărie, de unde poţi anunţa serviciile de urgenţă în caz de pericol, dar nu ştiu cum se folosesc. Oricum, în caz de pericol, cred că