Compania-mamă a postului Pro TV, condusă de omul de afaceri, a înregistrat o creştere a veniturilor cu 10% în al doilea trimestru al anului. Venitul net al Central European Media Enterprises (CME) a crescut cu 18,8 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al acestui an faţă de trimestrul doi al lui 2009.
Cifrele au fost anunţate ieri la exact un an de la venirea lui Adrian Sârbu la conducerea grupului media. CME operează în România posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă TV, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, iar veniturile din ţara noastră s-au ridicat la 43,5 milioane de dolari, mai puţin decât nivelul înregistrat anul trecut. Profitul OIBDA (profit operaţional înainte de depreciere şi amortizare) a fost de 10,7 milioane de dolari, comparativ cu 19,2 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pieţele din Cehia şi Slovenia, în revenire
Veniturile grupului CME, activ pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, au crescut în cel de-al doilea trimestru la 201,7 milioane de dolari, cu 18,8 milioane mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Adrian Sârbu (55 de ani) a declarat în comunicatul remis presei că veniturile şi profitul OIBDA au crescut în pofida scăderii cheltuielilor de publicitate TV. „Vânzarea operaţiunilor din Ucraina, achiziţia bTV în Bulgaria şi integrarea Media Pro Entertainment au dat rezultate. Prima jumătate a acestui an a fost dificilă, numai pieţele din Republica Cehă şi Slovenia începând să-şi revină", a spus Adrian Sârbu.
Şef în şapte ţări
Părintele Pro TV a devenit românul cu cea mai înaltă funcţie într-o multinaţională, în 2009, când a fost numit Chief-Executive Officer (CEO) al companiei CME. Sârbu coordonează operaţiunile din cele şapte ţări în care grupul este prezent: Slovacia, Slovenia, Cehia, România, Ucraina, Croaţia şi Bulgaria.