Contractul IAR - Bell Helicopters, prin care statul roman se obliga la a cumpara 96 de elicoptere Cobra, in schimbul preluarii de catre firma Bell a pachetului majoritar al IAR Ghimbav stirneste, in continuare, dispute in rindul clasei politice romanesti. Prin acest contract, ministerul Apararii urmeaza sa achizitioneze 96 elicoptere Cobra, in valoare de aproape doua miliarde de dolari, ce urmeaza a fi platiti in decursul a zece ani. In schimbul aparatelor, Bell Helicopters se obliga la a prelua pachetul majoritar de actiuni al IAR Ghimbav, cotat la aproximativ 250 milioane de dolari. Scindarea aparuta in rindul politicienilor se datoreaza nu atit prezentei firmei americane pe piata de armament din Romania, cit oportunitatii indatorarii Romanei cu inca doua miliarde de dolari si a utilitatii elicopterelor. Reactiile oamenilor politici romani nu au fost polarizate in sistemul putere-opozitie. Opinii pro si contra au aparut atit din interiorul coalitiei guvernamentale, cit si a opozitiei. Probabil pentru a mai tempera valul de declaratii contra, premierul a incercat gasirea unei solutii alternative, mai avantajoase contractului cu Bell. Astfel, Radu Vasile a adresat presedintelui SUA, la inceputul lunii iulie, o scrisoare prin care solicita achizitionarea a 50-60 de elicoptere Cobra si a 6-8 avioane F/A 18, deja folosite. Solutia propusa de primul ministru este, insa, criticata de ministrul Apararii, Babiuc, care a etichetat-o drept "o cirpeala". Totodata, pentru a face posibila intretinerea sau modernizarea acestora, industria aeronautica din Romania ar trebui sa beneficieze de licente, de documentatii si de un program de scolarizare din partea Bell Helicopter, au declarat surse din industria aeronautica. "In acest moment, industria aeronautica nu poate asigura modernizarea sau intretinerea acestor aparate, ar insemna piraterie, chiar daca te pricepi la asa ceva. Lega