Lanţul de restaurante fast-food McDonald's a fost sancţionaţi de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), din cauza unui spot publicitar difuzat, în prezent, pe posturile de televiziune din România.
Valoarea amenzii nu a fost făcută încă publică, iar pe lângă aceasta cei de la ANPC au notificat şi reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului în legătură cu afirmaţiile din spotul publicitar care ar putea induce în eroare consumatorii, după cum a explicat pentru gândul Corina Neculcea, directorul cabinetului ANPC.
Afirmaţiile care au dus la sancţionarea lanţului de restaurante fast-food au fost cea conform căreia "cartofii prăjiţi de la McDonald's aduc aminte de bunici" şi cea conform căreia "cartoful" provine din pieţe.
Cartofii prăjiţi comercializaţi în cadrul restaurantelor McDonald's nu sunt pregătiţi din cartofi proaspeţi, cumpăraţi din piaţă, ci din cartofi congelaţi care conţin şi aditivi, cum ar fi dextroza şi stabilizatorul difosfat de sodiu.
Referirea la faptul că produsul ar aminti de bunici "induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, în realitate, produsul fiind industrial", după cum au mai explicat reprezentanţii ANPC într-un comunicat remis gândul.
"Spotul TV referitor la cartofii prăjiţi McDonald’s are intentia de a informa consumatorii despre calitatea şi originea produsului. Compania McDonald’s are unele dintre cele mai ridicate standarde de calitate din industrie. Prepararea corectă a produselor, dar şi respectarea practicilor de siguranţă alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s", se arată într-un comunicat remis gândul de McDonald’s.
"Pentru a pregăti cartofii prăjiţi, McDonald’s foloseşte cartofi proaspeţi, 100% naturali, selecţionaţi manual din soi