Numărul reţelelor de franciză din România a ajuns, în 2007, la 350, în creştere cu peste 20% faţă de 2006. Cifra de afaceri a sectorului ar putea atinge în acest an 1,5 miliarde de euro, potrivit estimărilor CHR Consulting. O reţetă de succes pentru dezvoltarea unei afaceri pare a fi cumpărarea unei francize; o dovedeşte numărul tot mai mare al conceptelor existente pe piaţa românească. Dacă la sfârşitul anului 2006 numărul lor era de 282, la sfârşitul anului tre
Numărul reţelelor de franciză din România a ajuns, în 2007, la 350, în creştere cu peste 20% faţă de 2006. Cifra de afaceri a sectorului ar putea atinge în acest an 1,5 miliarde de euro, potrivit estimărilor CHR Consulting.
O reţetă de succes pentru dezvoltarea unei afaceri pare a fi cumpărarea unei francize; o dovedeşte numărul tot mai mare al conceptelor existente pe piaţa românească. Dacă la sfârşitul anului 2006 numărul lor era de 282, la sfârşitul anului trecut s-a atins cifra de 350, cele mai mari ritmuri de creştere menţinându-se în zona de retail şi servicii. Procentual, creşterea a fost de peste 20%, iar conform companiei de consultanţă CHR Consulting, şi cifra de afaceri totală înregistrată de francize a urcat cu 20 de procente. „Ca număr total de branduri în franciză, România se situează în prezent aproape de ţări învecinate, precum Ungaria (360 concepte), Grecia (462), dar şi mai îndepărtate, precum Portugalia (350), Maroc (360), Suedia (350), piaţa francizei fiind în continuă formare“, a declarat Răzvan Blid, managing partner CHR Consulting.
Previziunile pentru anul acesta sunt moderate, din cauza lipsei de spaţii adecvate în retail, în ciuda faptului că sunt programate 20 de inaugurări de malluri în toată ţara. Prin urmare, pentru anul 2008 se estimează o uşoară încetinire a ritmului de creştere al cifrei de afaceri