Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) are nevoie in urmatorii trei ani de circa 860 de milioane de lei pentru innoirea parcului auto, potrivit planului de administrare elaborat de noul consiliu de administratie al Regiei si care urmeaza sa fie supus la vot in sedinta de joi a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. De acesti bani ar urma sa se cumpere circa 100 de tramvaie, 200 de trolee si 400 de autobuze. Potrivit documentului, flota RATB are un grad de uzura de 60-70%, unele tramvaie fiind din anii '70 si acest lucru este vizibil pentru bucurestenii care folosesc zilnic in transportul in comun: scaune rupte, mazgalite, interior uzat, fara aer conditionat.
Cu toate acestea, anul acesta Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat in 2013 bani doar pentru un singur tramvai nou, facut in uzina RATB, iar in ultimii ani Primaria Capitalei a alocat bani doar pentru subventionarea diferentei intre pretul real al biletelor RATB si cel platit de cetateni si aproape nimic pentru investitii, in special innoirea parcului auto.
Potrivit planului de administrare elaborat de noul consiliu de administratie al RATB, Regia ar avea nevoie de 759 milioane lei pentru inlocuirea a 30% dintre tramvaie, 50% dintre autobuze si a tuturor troleibuzelor. RATB are in prezent 1.349 vehicule, dintre care: 320 de tramvaie, 194 troleibuze si 835 autobuze. Gradul de uzura este de 70-80% pentru tramvaie, 90% pentru proleibuze si 65% pentru autobuze, potrivit documentului. In plus, Regia mai are nevoie de 1,7 miliarde lei pentru investitii in infrastructura.
Directorul general al RATB, Mihai Campurean, spune ca acestea sunt sumele de care RATB are nevoie in urmatorii trei ani, insa ele nu se vor face intrucat anul acesta, spre exemplu, Regia a primit de la Consiliul General al Municipiului Bucuresti bani doar ca sa cumpere un tramvai.
@N_