Teraplast, furnizor de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, a realizat in primele noua luni al anului 2012 o cifra de afaceri de circa 40 mil. euro (179,73 mil. lei), cu 9% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Compania a realizat un profit din exploatare de 1,3 mil. euro (5,73 mil. lei), cu circa 2 mil. euro (9,52 mil. lei) mai mare decat in 2011. Rezultatul net a fost usor negativ (1,36 mil. lei), cu o imbunatatire de 5,59 mil. lei fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Teraplast a derulat in ultimele 18 luni un amplu proces de restructurare operationala si financiara.
Programul a vizat dezvoltarea liniilor de activitate cu potential de crestere profitabila (productia de profile de tamplarie, productia de ferestre si usi, productia de granule PVC), in paralel cu discontinuarea, convertirea sau externalizarea liniilor de activitate neperformante, sau colaterale. In vederea sustinerii programului de investitii, in aceeasi perioada au fost valorificate o parte din activele imobiliare eliberate in urma finalizarii relocarii sediului administrativ in Parcul Industrial Teraplast.
„In ciuda climatului economic extrem de volatil, atat la nivel local, cat si european, compania Teraplast a inregistrat o evolutie buna in primele noua luni ale anului. Vanzarile au crescut fata de anul trecut, iar profitabilitatea este pe un trend vizibil de redresare. Putem spune in acest moment ca am finalizat etapa de restructurare a companiei si ca am reluat programul de consolidare si de crestere”, a declarat Stefan Bucataru, director general Teraplast.
Cresterea cu 9% a cifrei de afaceri inregistrata de Teraplast in primele noua luni din acest an, a fost sustinuta de cresterea semnificativa a principalelor segmente de business in a caror dezvoltare s-a investit, respectiv vanzarile din productia propri