Numărul companiilor care acordă tichete de vacanță sau tichete cadou în perioada Sărbătorilor de iarnă a crescut cu 8% comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Aproximativ 60% dintre companiile care au acordat în acest an tichete de vacanță sau tichete cadou angajaţilor lor sunt companii care au peste 1.000 de angajați.
Totodată, potrivit companiei Sodexo, jucător pe piaţa românească a tichetelor, companiile din industria chimică și metalurgică, auto și alte servicii se situează pe primele trei locuri în topul companiilor care și-au motivat angajații cu tichete de vacanță în 2013. De asemenea, valoarea medie a unui coș cadou dăruit de companii partenerilor de business este de 300 de lei/partener.
„O parte din companiile care au bugete rămase neutilizate la final de an aleg să-și recompenseze angajații sau partenerii de business oferindu-le posibilitatea de a-și alege singuri cadourile preferate, în cazul tichetelor de cadou, sau de a merge într-o vacanță în România. Observăm că această tendință este în creștere în acest an, întrucât cu 8% mai multe companii au optat până acum pentru recompensarea angajaților cu tichete în perioada Sărbătorilor de iarnă, comparativ cu aceeași perioadă din 2012”, declară Jean Istasse, CEO Sodexo România.
Facilitățile fiscale existente pentru cele două categorii de beneficii extrasalariale ajută companiile să își reducă cheltuielile cu 35%, iar pentru beneficiari, puterea de cumpărare crește cu 54%, decât dacă ar primi echivalentul valoric al acestora în bani. Pentru sumele acordate în limita plafonului stabilit prin lege sub forma tichetelor de vacanţă sau cadou, angajatorii sunt scutiţi de la plata taxelor salariale (C.A.S., contribuții, concedii și indemnizații, contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, fondul de sănătate, fondul de somaj, fondul de asigurare acci