Atenţie la ce se întâmplă în jur! Coreenii au lansat un monovolum de clasă compactă menit să concureze cu Citröen C3 Picasso şi cu Nissan Note. Cum preţurile sunt cam la fel, amatorii de maşini de familie au acum de unde alege. În ceea ce o priveşte pe Venga, principalul său atu constă în confortul oferit pasagerilor la interior. Vă mai amintiţi modelele Kia din anii '90? Dacă da, înseamnă că sunteţi cu adevărat pasionat de maşini, iar dacă nu, este scuzabil. Erau banale, anoste şi în general impresia pe care o lăsau era una ieftină. Priviţi apoi poze cu ceea ce înseamnă Kia în ultimii trei-patru ani, cum arată Kia Cee'd şi Pro Cee'd, noile Sorento şi Sportage, şi astfel veţi avea imaginea unei evoluţii constante. Una dintre explicaţii o constituie desigur cooptarea celebrului Peter Schreyer în cadrul corpului de design Kia, care, după ce a lăsat posterităţii modele precum prima generaţie Audi TT şi noul VW Beetle, a acceptat de ceva vreme provocarea coreeană. Ultima sa tuşă materializată pe patru roţi este Kia Venga, un monovolum proiectat în Germania, la Centrul de Dezvoltare de la Russelheim.
Modelul testat a fost echipat cu un motor diesel 1.4 DSL High, care scoate 90 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu maxim de 220 Nm, disponibili de la 1.750 rpm. Dacă vi se pare mică puterea, vă înşelaţi. Cuplul este excelent pentru un motor de asemenea capacitate, iar combinaţia cu transmisia manuală în şase trepte, etajate ideal, fac ca Venga în această configuraţie să se ducă lansat până pe la 125 km/h, chiar şi în condiţiile în care în maşină s-au găsit patru pasageri adulţi. Forţată peste această viteză, Venga 1.4 DSL începe să tuşească. Mai urcă puţin, dar e limpede că face efort peste parametrii pe care îi urmăreşte.
De altfel, un indiciu limpede în acest sens îl dă şi confortul fonic, deoarece, după 3.500 rpm, zgomotul motorului devine sâcâitor.