Xerox a devenit, în România, şi substantiv, şi verb, dar de câţiva ani principala sa activitate este ameninţată de „era digitală“. „Adevărul“ a discutat cu Gabriel Pantelimon, directorul Xerox România, despre viitorul imprimării, despre importanţa inovaţiei în România, dar şi despre reţeta potrivită atunci când eşti şef.
Gabriel Pantelimon este la conducerea Xerox România şi Moldova din noiembrie 2010, iar în companie activează din 1997. Xerox, pe de altă parte, este în România din 1968 şi această marcă a devenit atât substantiv, cât şi verb. S-au dus însă vremurile în care românii xeroxau de zor? Pantelimon nu consideră întemeiată graba unora de a pune stâlpul la căpătâiul imprimării. „Toate estimările pe care le avem arată că piaţa o să crească, în ciuda tuturor provocărilor: conţinutul digital, tablete, smartphone-uri. Printingul se dezvoltă, nu mai este vorba doar de un dispozitiv care aşterne tuş pe hârtie. Echipamentele «învaţă» să scaneze documente şi să le transforme în documente digitale, să le stochează în cloud, să le imprime mobil, la distanţă. Industria asta se schimbă în raport cu timpul“, afirmă acesta.
În prezent, e şef regional al unei companii care, pentru al treilea an consecutiv, şi-a crescut valoarea. A ajuns la 6,8 miliarde de dolari, câştigând 65 de milioane de dolari în plus faţă de 2012. Pantelimon s-a întâlnit cu Xerox în ani '90, pe când era sportiv de performanţă, fost olimpic la scrimă, printr-o bursă care i-a oferit şansa de a studia în Marea Britanie. Deşi nu a dorit să continue în lumea sportului, îi este recunoscător acestuia. „Chiar dacă am făcut sport de performanţă, mi-era clar că nu vreau să rămân în sport, tocmai de aceea am făcut Politehnica şi nu Academia de Educaţie Fizică şi Sport. Studiile din Anglia au fost posibile printr-o bursă oferită de Consiliul Britanic şi Xerox şi beneficiau de ea sportivii de per