Cele 12 magazine Nissa, care generează venituri de patru milioane de euro şi se luptă pentru clienţii cu venituri medii şi peste medie, au nevoie de marketing mai mult ca niciodată, iar gama de produse trebuie diversificată în defavoarea cantităţii mari de articole din acelaşi model.
Cele 12 magazine Nissa, care generează venituri de patru milioane de euro şi se luptă pentru clienţii cu venituri medii şi peste medie, au nevoie de marketing mai mult ca niciodată, iar gama de produse trebuie diversificată în defavoarea cantităţii mari de articole din acelaşi model.
"A fi brand românesc nu este întotdeauna perceput ca fiind un aspect pozitiv în ochii clienţilor. Venim cu acea experienţă de viaţă de dinainte de '89, că tot ce este străin este mai bun şi încă nu am scăpat de ea. Se vinde în continuare brandul, motiv pentru care am început să investim foarte mult în marketing, chiar dacă asta nu se regăseşte în costul final al produsului", a declarat pentru ZF Denisa Radian, care deţine 40% din acţiunile companiei.
Lupta dură cu retailerii străini
Eforturile financiare mult mai mari decât cele ale retailerilor internaţionali, care au susţinere din partea companiilor-mamă, au determinat compania să reducă la sânge costurile, ajustările având loc în special pe partea de retail. Pe lângă negociarea chiriilor, Nissa a luat decizia de a elimina riscul creării de stocuri. "Am crescut varietatea, reducând cantitatea. Facem mai multe modele în cantităţi mai mici, ceea ce înseamnă productivitate cu randament mai scăzut şi costuri de producţie mai mari, dar elimină stocurile de marfă. Din cauza stocurilor, în mometul în care un produs nu se vinde, pierderea este mult mai mare".
În prezent, Nissa produce circa 200 de articole pe fiecare model, ceea ce înseamnă că fiecare magazin primeşte între 10 şi 15 produse de acelaşi fel.