Sezonul de vară al blokbusterelor s-a încheiat şi pentru a se face trecerea la operele cinematografice importante, păstrate spre ultima parte a anului, oferta marelui ecran pune accentul pe
Sezonul de vară al blokbusterelor s-a încheiat şi pentru a se face trecerea la operele cinematografice importante, păstrate spre ultima parte a anului, oferta marelui ecran pune accentul pe filmele de serie B.
În perioada interbelică (fericite timpuri!), programele sălilor de cinema - pe atunci nici vorbă de multiplexuri - includeau de regulă două filme, unul de serie A ("A-movie"), cu subiecte "serioase" şi actori şi regizori de primă mână şi celălalt de serie B ("B-movie"), cu interpreţi şi realizatori din eşalonul secund, mai puţin cunoscuţi, accentul fiind pus fie pe senzaţional, filme poliţiste, westernuri şi horrors de duzină, fie pe comedioare fără pretenţii.
Peliculele din această ultimă categorie erau populate de o lume stranie, justiţiari, detectivi, personaje cu puteri supraomeneşti, exploratori ai spaţiului, spioni, amazoane, femei fatale, monştri, genii ale răului... Se stabilea astfel un echilibru între lungmetrajele de calitate, corespunzând unor gusturi mai elevate şi cele de pur entertainment, pe măsura gusturilor populare. În sală se putea intra şi ieşi în orice moment, era o continuă foială, unii veneau pentru filmele cu "ştaif", alţii pentru cele fără, dar toţi stăteau la întregul program pentru a şti pe ce au dat banii.
Acum, din păcate, când programele duble ("double biling" sau "double feature") sunt de mult de domeniul trecutului, filmele de serie B tind a fi trase direct pe DVD-uri sau rulează pe marile ecrane în extrasezon, aşa cum este cazul acum la noi. Uneori, calitatea acestor filme e bună ori mulţumitoare, alteori lasă mult de dorit, ceea ce e perfect valabil şi în ce priveşte oferta pentru următoarele zile a cinematografel