722 de clipuri „Rosia Montana” au fost difuzate de televiziuni de cand au inceput protestele. Publicitatea a fost platita de Sindicatul minerilor, informeaza Cotidianul.ro. Sursa imagine: evz.ro
De unde are sute de mii de euro (doar pentru publicitate) un sindicat dintr-o zona in care oamenii sustin ca nu au locuri de munca?
722 de difuzari in 36 de zile
CNA a dat publicitatii marti o monitorizare in care se arata cate difuzari de clipuri publictare care promoveaza mineritul la Rosia Montana au avut 13 posturi tv centrale din Romania in perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013. Un top al difuzarilor arata astfel:
B1 TV – 135 de difuzari
Romania TV – 111
Antena 3 - 88
TVR 1 – 67
TVR 2 – 63
Taraf TV – 47
Etno TV – 45
Antena 1 – 45
Prima TV – 36
Kanal D – 32
Acasa TV – 25
Realitatea TV – 15
Pro TV – 13
Tot monitorizarea CNA mai prezinta si care au fost emisiunile sponsorizate care au fost transmise de cateva posturi:
- Romania TV: Excelenta Romaneasca, Romania deVreme, Economica, Salarii, Stiati ca?
- B1 TV: Pretul aurului, Capital TV, Bussines B1.
Publicitatea a crescut dupa ce au inceput protestele
Dupa cum se poate observa, in perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013, au fost monitorizate 722 de difuzari de clipuri si spoturi publicitare. O crestere semnificativa a pomparii de publicitate (si extrem de agresiva), daca tinem cont ca media lunara pe primele 8 luni ale anului a fost putin sub 400 de difuzari. Numarul de difuzari de clipuri de publicitate a crescut exact incepand cu perioada in care s-au declansat proteste ample impotriva exploatarii de la Rosia Montana si (in paralel) cand Parlamentul a inceput dezbaterile pe acest subiect.
Bani de publicitate de la Sindicatul minerilor
Dupa cum se stie, chiar daca piata de publicitate in media este in