România a avut în luna august cea mai puternică creştere din UE a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unităţi, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii şi şomajului record. Vânzările auto din UE au coborât în august la 653.900 unităţi, faţă de 688.200 în perioada corespunzătoare a anului trecut, după o creştere de 4,9% în iulie, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele opt luni ale anului, înmatriculările din Europa au scăzut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane maşini. Piaţa auto românească s-a contractat în primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unităţi. Cele mai abrupte scăderi în perioada ianuarie-august au fost înregistrate în Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unităţi) şi România.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.09.2013
România a avut în luna august cea mai puternică creştere din UE a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unităţi, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii şi şomajului record. Vânzările auto din UE au coborât în august la 653.900 unităţi, faţă de 688.200 în perioada corespunzătoare a anului trecut, după o creştere de 4,9% în iulie, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În primele opt luni ale anului, înmatriculările din Europa au scăzut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane maşini. Piaţa auto românească s-a contractat în primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unităţi. Cele mai abrupte scăderi în perioada ianuarie-august au fost înregistrate în Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unităţi) şi România.
Acest articol a apărut în e