• Cine sunt cele trei societati ce vor construi noua pista a Aeroportului International Iasi? • Pista aerogarii din Sibiu, realizata de Max Boegl, s-a prabusit pe o distanta considerabila, firma cumatrului lui Relu Fenechiu a distrus soseaua de centura a Iasului, iar societatea patronata de fiul unui fost militar comunist a prins numeroase contracte cu statul • Licitatia de aproape 140 milioane de lei a fost atribuita dupa criterii numai de sefii judetului facute, pentru ca aceasta asociere sa nu scape contractul din mana
Peste 25 de milioane de euro din bugetul judetului vor ajunge in conturile unor firme apropiate baronilor locali. Mega licitatia de la Aeroportul International Iasi, privind constructia unei piste noi de 2.400 de metri, a fost atribuita asocierii in care este implicat si cumatrul ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu. Dupa cum si cotidianul BUNA ZIUA IASI a aratat, in mai multe randuri, si inca de acum cateva luni, ca banii vor fi directionati cu dedicatie, sefii aeroportului si cei ai Consiliului Judetean asa au si facut. Asocierea de firme Max Boegl, Vega '93 Galati si UTI Group a castigat licitatia de la aeroport, dupa ce a ofertat 139 de milioane de lei. Si culmea, nu a avut cea mai mica oferta. Criteriul dupa care si-a atribuit "contractul" a fost cel legat de timpul de intrerupere a activitatii aeroportului pe perioada lucrarilor. Asocierea a castigat licitatia dupa ce a anuntat ca va face breteaua de legatura intre pista noua si pista veche in doar sase zile, in timp ce restul ofertantilor au estimat 90 de zile.
Cine sunt cele trei firme grupate in aceasta asociere? Firma Max Boegl, la o prima vedere, are un portofoliu extrem de bogat. Societatea a realizat Arena Nationala din Capitala si a mai lucrat si la pista de la Aeroportul International Sibiu. La o prima vedere, s-ar spune ca societatea in cauza este una ce