Ascensiunea afacerilor din mediul virtual şi hazardul specific unei ere a vitezei împart consumatorii în două tabere: cei care preferă avantajul proximităţii şi al comparaţiei facile între produse şi cei care aleg, încă, siguranţa palpabilă a negoţului tradiţional. Câtă încredere putem avea atunci când intersecţia dintre cerere şi ofertă nu mai e acelaşi lucru cu întâlnirea fizică dintre cumpărător şi vânzător?
Deşi mersul la cumpărături este, pentru mulţi, o simplă parte din rutina unui om, necesară dar lipsită de importanţă, comerţul electronic, cu remediile lui moderne, pare să-şi revendice insistent un loc influent între preocupările negustorilor. După ce epuizează farmecul site-urilor şi al chat-urilor subtile, oricine poate vedea că internetul nu doar a căpătat proporţii colosale, dar a crescut într-un asemenea mod, încât pare să schimbe şi felul în care se fac afacerile.
Superoferte pe internet
Orice tip de bunuri, fie ele şi ilegale, imorale ori, pur şi simplu, inexistente se pot găsi, contra-cost, pe internet. Proprietăţi pe Lună, arme, droguri, organe umane sau copii încă nenăscuţi, toate pot conduce cu succes licitaţii cu rezultate financiare surprinzătoare. Doriţi să vă regăsiţi karma la superofertă, să faceţi un test de personalitate-fulger sau să descărcaţi, în computerul personal, un film special? Vă gândiţi adesea la redimensionarea, cu un tratament minune, a anumitor părţi ale corpului?
Dacă aveţi un card de debit valid, motoarele de căutare vă pot oferi o mulţime de site-uri care garantează rezultate impresionante. Produsele şi serviciile disponibile pe internet acoperă, în totalitate, toate nevoile, fireşti sau nu, ale oamenilor.
Cimentarea clară a unei relaţii stabile
Pentru a îmbrăţişa varianta comerţul online, este însă nevoie de ceva mai mult decât iluzia utilităţii unui produs sau atracţia facilului -