Directorul executiv al Google, Eric Schmidt, le-a urat succes rivalilor Microsoft si Yahoo in competitia pentru cautarea pe Internet, dar a tinut sa sublinieze faptul ca gigantul software a facut “istorie” incercarea de a “restrictiona alegerea consumatorilor”, scrie presa internationala.
“Microsoft lucreaza din rasputeri pentru a construi un motor de cautare competitiv”, a declarat CEO-ul gigantului in cautari pe Internet - Google - la conferinta IT Morgan Stanley din San Francisco.
Intrebat despre perspectivele impreunarii Yahoo cu Microsoft in domeniul cautarii, Schmidt a declarat ca nu stie daca acest scenariu va fi posibil.
“Am oferit sprijin pentru acordul cu Yahoo, dar dupa cum stiti l-am anulat in ultimul moment”, a declarat referindu-se la parteneriatul de publicitate dintre Google-Yahoo care a fost respins de regulatorii americani din industrie. “Asadar, le uram mult noroc in continuare”, a adaugat Schmidt.
“Problema este ca Microsoft foloseste monopolul Windows pentru a restrictiona alegerea consumatorului”, a adaugat CEO-ul Google. “Acesta nu este un subiect nou, ci a fost discutat mult timp”.
El a respins notiunea prin care Google a creat piata de cautare online. El a declarat ca potrivit unor date interne, utilizatorii se muta foarte usor de la un motor de cautare la altul, iar majoritatea oamenilor folosesc mai mult de un motor de cautare.
“Exista in mod evident o multime de inovatii inaintea noastra”, a adaugat acesta. “Dupa cum este definita industria cautarilor, Google nu le cuprinde pe toate”.
Directorul executiv al Yahoo, Carol Bartz, prezenta si ea la aceeasi conferinta, a declarat ca datele despre cautarea pe Internet au ramas extrem de importante pentru companie. De asemenea, a declarat ca orice discutii cu Microsoft vor ramane private.
“Am investit in cautare chiar si in ultimul an, desi s-a dove