Curtea Constituţională precizează, în motivarea deciziei legate de sesizarea PDL privind schimbarea lui Vasile Blaga de la şefia Senatului, că sesizarea este inadmisibilă întrucât hotărârea contestată a fost publicată în MO ulterior intrării în vigoare a OUG prin care s-a modificat competenţa Curţii
Curtea mai notează că sesizarea ar trebui respinsă ca prematur introdusă, având în vedere că instanţa de contencios constituţional a fost sesizată cu verificarea constituţionalităţii Hotărârii Senatului nr.24 din 3 iulie 2012 înainte de publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României. Or, publicarea este o condiţie a validităţii, a intrării în vigoare a hotărârilor Parlamentului, respectiv ale fiecărei Camere.
Totodată, CC apreciază că sesizarea este inadmisibilă întrucât hotărârea contestată a fost publicată în Monitorul Oficial ulterior intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 38/2012, prin care s-a modificat competenţa Curţii Constituţionale.
CC arată că Hotărârea Senatului nr.24 din 3 iulie 2012 reprezintă o hotărâre cu caracter individual, categorie în rândul căreia se includ cele privind alegerea sau numirea într-o funcţie, revocarea din funcţie şi cele referitoare la validarea în funcţii.
Curtea Constituţională precizează, în motivarea deciziei legate de sesizarea PDL privind schimbarea lui Vasile Blaga de la şefia Senatului, că sesizarea este inadmisibilă întrucât hotărârea contestată a fost publicată în MO ulterior intrării în vigoare a OUG prin care s-a modificat competenţa Curţii
Curtea mai notează că sesizarea ar trebui respinsă ca prematur introdusă, având în vedere că instanţa de contencios constituţional a fost sesizată cu verificarea constituţionalităţii Hotărârii Senatului nr.24 din 3 iulie 2012 înainte de publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României. Or, publ