Odata cu apropierea finalului de an, asigurarile obligatorii de raspundere civila auto fata de terti (RCA) revin in centrul atentiei. Multi specialisti se intreaba insa daca nu se impune o majorare a nivelului primelor aferente acestei polite.
"Tarifarea este o problema care necesita o rezolvare rapida [...]. In esenta, problema principala o reprezinta faptul ca Romania nu a depasit inca acea etapa in care statul detine controlul in asigurarile auto", puncteaza noul Presedinte al Consiliului Birourilor Carte Verde, domnul Ulf BLOMGREN, intr-un interviu acordat Revistei de Asigurari PRIMM.
Opiniile operatorilor reprezentanti din Romania sunt impartite: "Data fiind majorarea limitei raspunderii pentru asigurarea RCA, odata cu aderarea la Uniunea Europeana si cresterea daunalitatii la acest produs, este mai mult decat logic ca se impune o majorare a tarifelor", a declarat pentru Buletinele Informative de Asigurari domnul Bogdan STAN, Directorul General al ASITRANS.
Compania a inregistrat o rata medie a daunei de aproximativ 60% in ultimii ani. Circa 21% dintre subscrierile ASITRANS provin din politele RCA.
Daunalitatea este destul de ridicata pe acest tip de asigurare, cresterea numarului autovehiculelor si innoirea parcului auto (multe dintre masinile noi fiind de provenienta straina, deci implicit mai scumpe) fiind doar doi dintre factorii care au contribuit la acest fapt.
"Nu atat valoarea primei este problema esentiala, cat acest grad scazut de 'penetrare' a asigurarii obligatorii este cel care produce rezultate defavorabile in industrie", spune domnul Constantin JEICAN, Presedintele societatii BT Asigurari, care subliniaza insa ca asiguratorul a inregistrat rate de dauna rezonabile pe aceasta linie.
"In acest an avem o rata de dauna de 47% in primele 9 luni si speram sa nu depasim 70% pana la fi