Trei zile, peste 80 de concepte de franciza si sfatul celor mai indicati experti in domeniul francizelor. Salonul International de Franciza RoFrancize - Bucuresti din cadrul Romexpo, 22 - 24 februarie 2008, a reunit, pentru a patra oara, viitorii intreprinzatori cu retetele de succes din pietele nationale si internationale.
Reprezentantii CHR Consulting ne-au oferit mai multe detalii despre ce inseamna sa fii francizor si ce pasi trebuie sa urmezi pentru a conduce o franciza.
Imi doresc o franciza. Ce trebuie sa fac?
“In primul rand, trebuie studiata piata si domeniile de provenienta a conceptelor de afacere in franciza- servicii, retail, fast-food – si identificat acel domeniu care corespunde viitorului partener francizat (achizitor al unui concept de afacere). Apoi se recomanda studierea aprofundata a conceptului de franciza ales cu tot ceea ce pune la dispozitie: transfer de know-how, model administrare a business-ului si expansiune teritoriala”, a declarat pentru Wall-Street Raluca Stanciu, recruitment director in cadrul CHR Consulting, companie care acorda servicii de consultanta si recrutare in acest domeniu.
In general, francizele presupun o taxa de intrare in retea, prin care se asigura transferul de know-how si training-ul partenerului francizat, iar restul investitiei de start-up reprezinta investitia partenerului in echipamente, stoc initial de produse, amenajarea unei locatii etc., aceste costuri fiind direct dependente de domeniul de proveninenta al francizei, continua Raluca Stanciu.
Dupa identificarea conceptului de afacere care se potriveste profilului sau vocational si investitional, viitorul partener francizat trebuie sa cunoasca ca, odata cu semnarea unui contract de franciza, acesta trebuie sa respecte obligatiile contractuale si sa dea dovada de implicare si dedicare business-ului, pentru o buna administrare