Industria aeronautică nu a mai cunoscut un an cu un asemenea declin al numărului de pasageri din anii celui de-al doilea război mondial, potrivit unui comunicat eliberat de IATA (Asociaţia Transportatorilor Aerieni).
"Din punctul de vedere al cererii, 2009 va intra în istorie ca anul cel mai slab din istorie", a declarat preşedintele IATA, Giovanni Bisignani.
Traficul de pasageri a scăzut cu 3,5% faţă de 2008, în timp ce traficul de marfă a înregistrat o scădere de 10.1%.
2010, un an "spartan"
Deşi sfârşitul anului trecut a reuşit să mai descreţească frunţile managerilor marilor companii aerieni, în condiţiile în care traficul a crescut comparativ cu ultima lună a lui 2008, analiştii avertizează că 2010 nu va aduce prea multe motive de bucurie.
"Poate că ce a fost mai rău a trecut, însă nu avem timp să ne bucurăm prea mult. 2010 va fi un an spartan în care cheltuielile trebuie ţinute în frâu", a adăugat Giovanni Bisignani.
În 2009, cele mai afectate companii aeriene au fost cele africane, unde cerea a scăzut în 2009 cu până la 6,8% comparativ cu 2008.
Operatorii aerieni din America de Nord şi din regiunea Asia-Pacific a înregistrat anul trecut cu până la 5,8% mai puţini pasageri decât în urmă cu doi ani, în timp ce scăderea traficului a fost de numai 5% pentru companiile aeriene europene.
Transportatorii aerieni din Orientul Mijlociu nu au de ce să se plângă de rezultatele din 2009, în condiţiile în care cererea a crescut cu peste 11% faţă de 2008. Fără a înregistra un asemenea avans, şi companiile aeriene din America Latine se pot declara mulţumite de anul care tocmai a trecut, deoarece au cunoscut o creştere a traficului de pasageri, chiar dacă ea a fost de numai 0,3%.
Războiul preţurilor
Promoţiile lansate de transportatorii aerieni în 2009 cu scopul de a atrage cleinţi s-au cuantifica