Transalpina, cunoscută drept "Drumul Regelui", a devenit în ultimii ani "regina" şoselelor din România. Conturată în urma cu aproximativ 2000 de ani, pe vremea romanilor, şi consolidata de Regele Carol al II-lea, Transalpina dezvaluie acum cu uşurinţă locurile inedite, farmecul şi salbaticia unui drum care te poarta, de pe drum asfaltat, spre nori.
Este destinaţia ideală pentru o excursie cu masina în timpul verii. De la Sibiu spre Transalpina este greu sa eviţi Muntii Cindrel. Aşa că, am pornit de la Paltiniş pe DJ 106, care deschide fascinanta Vale a Sadului. Uitate şi pustiite în ani, putinele cabane ridicate pe cursul râului poarta aici amprenta timpului şi a uitarii. Zona cantonului Silvic Serbanei este locul de unde se porneste spre spre refugiul Cânaia, spre Vârful Cindrel.
Frumusetea şi linişte locurilor te îndeamna sa mergi mai departe, chiar daca exploatarile forestiere au lăsat urme adânci , iar drumul te poartă spre inima muntelui. Un punct de atracţie inedit îl reprezintă Turbăria din Ştefleşti, sau "Platoul Diavolului", din Parcul Naţural Cindrel. Formată la 2.100 metri altitudine, turbărie este extrem de spectaculoasă, dar o poţi admira numai de pe margine, pentru că piciorul ţi se afundă în mlaştina care ascunde o vegetaţie unică.
Şaua Ştefeleşti te îndumă la Vest spre Valea Frumoasei, considerată o poartă de rai şi elogiată în operele marilor scriitori români, printre care Lucian Blaga şi Mihail Sadoveanu.
De aici pornim cu greu spre Tărtărău, care ne deschide calea către "Drumul regelui" unde asfaltul îţi crează o călătorie lină spre Sud, pe DN 67C. Ne îndreptăm spre Pasul Tărtărău şi Obârşia Lotrului care ne face intrarea în Munţii Latoriţei.
Aflată încă în lucru, Transalpina mai are încă porţiuni unde maşina este pusă la încercare din cauza alunecărilor de teren sau a zonelor unde parapeţeii nu au fost încă montaţi. Fă