Anul acesta China este cu siguranța piața care atrage tot mai multe investiții străine, astfel Pepsi vrea să-și mărească investițiile aici cu înca 2,5 miliarde de euro, iar Metro va deschide, în octombrie la Shanghai, prima unitate din lanțul de 100 de magazine de produse electronice.
PepsiCo vrea să-și mărească investițiile în China, cu alte 2,5 miliarde de dolari în următorii trei ani, mizând pe potențialul pieței locale. Compania a mai anunțat, încă din 2008, investiții de un milliard de euro, care vor fi finalizate în acest an, potrivit Reuters. Banii alocați pentru investițiile din 2010 vor fi utilizați pentru noi facilități de producție, dezvoltarea operațiunilor, precum și pentru sporirea vizibilității brandului Pepsi în China.
Metro mizează pe tehnică
Dacă Pepsi mizează pe piața de consum, retailerul german Metro s-a aliat cu Foxconn International și atacă segmentul de electronice. Astfel, împreună vor deschide un lanț de 100 de magazine de produse electronice – Media Markt, prima unitate fiind inaugurată, în octombrie, în Shangai. Metro plănuiește să deschidă, în acest an, 100 de noi magazine, la nivel mondial, investiţiile urmând să fie majorate cu 25%, la 1,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat al grupului. "După investiţiile scăzute din 2009, vom accelera semnificativ extinderea operaţiunilor în acest an", a declarat Eckhard Cordes, directorul general al Metro.
Competiție acerbă pe piața electronicelor
Dacă alianța celor doi retaileri este abia la început, Suning, cel mai mare lanţ de magazine de profil din ţară, în funcţie de valoarea de piaţă, nu se dă bătut. Compania Suning intenţionează să înfiinţeze 520 de noi magazine în acest an, pe lângă cele 941 de unităţi existente. Compania concurentă GOME, cu peste 700 de magazine în China, intenţionează la rândul ei să se extindă în mediul rural.