Angajaţii de la oficiile Poştei Române, dar şi cei de la papetării spun că au vândut iarna aceasta cu 30% mai multe felicitări decât în decembrie 2008.
Ilustratele de Crăciun trimise în alte vremuri de cei dragi, alături de gândurile de bine, au revenit în topul cumpărăturilor prilejuite de Crăciun şi Anul Nou. Chiar dacă ajung în câteva zile la destinaţie, felicitările poştale întregesc spiritul Crăciunului prin câteva cuvinte scrise cât mai frumos, însoţite de urările de „Sărbători Fericite“ sau „La Mulţi Ani“.
„Se revine la tradiţie şi acest lucru este îmbucurător pentru că e mult mai uşor să foloseşti internetul sau telefonul pentru felicitări. O felicitare frumoasă îţi rămâne întipărită în minte, o păstrezi pe birou sau în vitrină, lângă celelalte suveniruri adunate de-a lungul vieţii“, este de părere Mihai Ştefan, şeful Oficiului Poştal Judeţean Botoşani.
Se caută felicitările simple
Ani la rândul, vânzările ilustratelor de sărbători au scăzut constant. În această iarnă, situaţia s-a schimbat radical. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările au crescut cu 30%. „Ne-am bucurat şi am rămas chiar surprinşi de acest lucru. Pe lângă şefii instituţiilor publice din tot judeţul, felicitări au mai cumpărat şi mulţi botoşăneni obişnuiţi. În această perioadă, am împrospătat stocurile din oficiile poştale zilnic“, a adăugat Mihai Ştefan.
Cumpărătorii preferă felicitări tradiţionale cât mai simple. Sunt trecute cu vederea cele muzicale sau cele în formă de Moş Crăciun, brad sau om de zăpadă.
„Este mult mai plăcut să citeşti o felicitare trimisă de prietenii pe care nu i-ai mai văzut de mult, în Ajunul Crăciunului. Şi eu trimit mesaje pe internet sau telefon pentru că aşa este moda, însă în fiecare an le-am cumpărat celor apropiaţi şi felicitări“, a declarat Ioana Macovei, contabil. Mail-urile şi SM