Curtea de Conturi a prezentat un raport dur cu privire la activitatea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pe componenta drumurilor naționale în perioada 2008 – martie 2012. În raport se evidenţiază, ca exemplu de management defectuos, modernizarea drumului „Transalpina”, cu peste 370 de milioane de euro, ca fiind neprioritară și coordonată deficitar, având în vedere că la finele anului 2011 circa 98% din drumurile naționale aveau termenul de finalizare a lucrărilor depășit.
„Nu au existat suficiente elemente credibile, reale și fundamentate care să justifice demararea obiectivului de investiții, modernizarea DN 67C, Transalpina, iar, după ce opțiunea a fost făcută, derularea investiției a cumulat în practică, în mod inexplicabil, aproape toate tipurile de vulnerabilități, disfuncționalități și deficiente constate de audit în activitatea specifică a companiei”, se arată în raport.
De asemenea, se consideră că drumul „Transalpina” nu se regăsește printre obiectivele naționale prioritare și că „necesitatea proiectului de investiții nu a fost în mod real fundamentată, din punctul de vedere al importanței, al economicității, eficienței și eficacității activității și a utilizării fondurilor publice, având în vedere ca CNADNR nu a efectuat și nu deține o fundamentare formalizată, bazată pe date, analize comparative și studii de impact credibile”.
Principalele argumente prin care s-a încercat justificarea demarării proiectului sunt cele inserate, la modul general, în studiul de fezabilitate, referitoare la: îmbunătățirea condițiilor de trafic și creșterea vitezei de deplasare; amplificarea turismului montan și de agrement în zonele de interes turistic aflate în dezvoltare (stațiunea Rânca, Lacul Oașa, lacurile glaciale Galbenul și Petriman, localitatea Șugag din județul Alba); facilitarea unor viitoare proiecte cu i