Aproape jumatate (48%) dintre utilizatorii serviciilor de banking din Romania declara ca nu ii nemultumeste nimic cu privire la relatia pe care o au cu banca. In mod paradoxal, cu toate ca se declara multumiti per total de serviciile bancare, dar si de aspecte mai specifice ale colaborarii cu bancile, oamenii tind sa mentina o distanta fata de aceste institutii si recepteaza serviciile lor ca fiind doar in favoarea bancilor si nu a clientilor, se arata in cel mai recent studiu realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES)- National Banking Index. Dintre bancile locale, BCR se bucura de cea mai ridicata notorietate - 34%, urmata de BRD - 18%, Banca Transilvania - 13% si Raiffeisen Bank - 11%.
Rezultatele National Banking Index reprezinta un feedback al clientilor cu privire la experienta lor cu piata bancara, arata autorii cercetarii. Prin evidențierea punctelor nevralgice, dar și a punctelor forte a relației client-bancă, rezultatele studiului ar putea conduce la o mai buna aliniere a serviciilor si produselor oferite clientilor de ce ar face romanii cu o suma mare de bani Foto: IRES catre banci.
Studiul prospectiv cu privire la piata bancara derulat de cercetatorii Institutului Roman pentru Evaluare și Strategie - IRES în luna ianuarie 2011 arata::
• doar 3% dintre utilizatorii de servicii bancare din mediul urban au foarte multa incredere in banci in general, in timp ce 41% au multa incredere, 40% putina, iar 13% foarte putina incredere;
• 65% dintre romanii care utilizeaza servicii bancare au un cont curent (inclusiv card de salariu), 35% au un card de credit, 22% au un cont de economii, in timp ce 16% au luat un credit pentru nevoi personale;
• O treime din respondenti folosesc bancomatul saptamanal, o cincime ocazional, in timp ce o alta treime foloseste bancomatul o data pe luna. Restul respondentilor i