Tinerii sub 35 de ani aflaţi pe poziţii de middle sau top-management sunt cei care optează pentru un master în business Tot mai mulţi angajatori finanţează pentru salariaţii lor
Tinerii sub 35 de ani aflaţi pe poziţii de middle sau top-management sunt cei care optează pentru un master în business
Tot mai mulţi angajatori finanţează pentru salariaţii lor masterate pentru dezvoltarea competenţelor. Costul unui MBA făcut în ţară ajunge la 15.000 de euro.
Mihaela Chifiac e una dintre angajatele de la Banca Română de Dezvoltare (BRD) care au urmat un masterat pe banii companiei, la Institutul Naţional de Dezvoltare Economică.
"În 2004, căutam un program care să mă scoată din rutină. Îmi doream să urmez un program care să mă ajute să fac acest lucru", mărturiseşte Mihaela Chifiac. Atunci a fost selectată de către bancă să participe la MBA.
Ea e absolventă de studii economice şi s-a gândit că un MBA ar ajuta-o să înţeleagă strategia companiei. "Mediul în care am urmat cursurile la MBA a fost foarte bun. Am întâlnit oameni importanţi, oameni cu funcţii, din a căror experienţă am încercat să învăţ", spune Mihaela.
Promovată în urma MBA-ului
În prezent, ea e director al unui departament de relaţii cu clienţii, funcţie în care a ajuns după promovarea masteratului, dar spune că MBA-ul nu a fost o condiţie pentru promovare. "Obiectivul cursurilor a fost să-ţi dea capacitatea de evaluare generală a unei afaceri şi în acelaşi timp de conducere a unei afaceri", mai spune Mihaela.
Pe lângă partea teoretică, MBA-ul îţi dă suportul practic prin care să aplici ceea ce înveţi. "Am reuşit să înţeleg care e locul meu în companie şi totodată să am o viziune globală asupra afacerii", precizează Mihaela.
Directorul de resurse umane, Adela Jansen, susţine că la cursurile de masterat sunt trimişi salariaţii cu potenţial. Aceştia sunt