În momentul de faţă ar fi mult mai scump ca statul român să rezilieze contractul cu Bechtel decât să continue autostrada în partenerit cu americanii, deşi contractul a fost atribuit politic, a declarat duminică ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, invitat la o emisiune TV. „Dacă rupem contractul acum, doi ani de zile nu vom putea face nimic acolo, adică să aducem pe altcineva să construiască. Costă mult mai mult cu astfel de exerciţii decât încercarea de a găsi soluţii de a continua contractul aşa”, a spus Berceanu.
Ministrul a declarat, de asemenea, că autostrada Transilvania, care, iniţial, trebuia să coste 2,2 miliarde de euro şi va ajunge să coste de circa trei ori mai mult, este, cu acte oficiale în faţă, un contract politic. „A fost un contract politic. Acest contract a fost negociat 15 zile, timp în care mai sunt şi două weekenduri. Partea română a fost reprezentată de o avocată, Simona Neagu, care era avocată de numai şase ani, angajată cu un contract de trei pagini pe care a încasat cinci milioane şi ceva de euro”, a declarat Berceanu. Mai mult decât atât, după cum a declarat avocatul Companiei Naţionale de Drumuri, acelaşi avocat este angajată în acest moment de Bechtel pentru a renegocia contractul cu statul român, respectiv Compania.
Reprezentantul Bechtel, Michael Mix, şeful proiectului din România, invitat şi el la aceeaşi emisiune, a recunoscut, indirect, că preţul anunţat iniţial nu a fost cel corect. Mai mult decât atât, Mix a declarat că în timp ce contractul a fost semnat la finele lui 2003, studiul de fezabilitate (SF), cel care cuprinde traseul efectiv al autostrăzii de 415 km şi costul estimat al lucrării, a fost finalizat abia la începutul lui 2004. Berceanu susţine că preţul de 2,2 miliarde de euro a fost calculat de minister în 2003 extrapolând costurile unei bucăţi de 6 km de autoastradă la întreaga lungime a proiectului.