Rata vânzărilor retail a crescut luna trecută în S.U.A. cu doar 0,4% faţă de decembrie. Analiştii se aşteptau la o creştere de 0,7%. Estimările guvernului pentru vânzările de anul trecut au fost la rândul lor revizuite – consumul din perioada sărbătorilor a fost moderat, iar aşteptările întemeiate pe o creştere a vânzărilor la sfârşitul anului 2011 s-au dovedit neîntemeiate.
Consumatorii americani au cumpărat în ianuarie mai puţine maşini şi au făcut mai puţine cumpărături online. Vânzările de maşini şi piese auto au scăzut cu 1,1% faţă de sfârşitul anului trecut. Cu 1,1% au scăzut şi vânzările retail înregistrate de distribuitorii prin comenzi, categorie dominată de magazinele online. Actualul nivel al vânzărilor reprezintă pragul minim din martie 2009, notează CNBC.
Citeşte aici despre statele americane care nu au fost afectate de recesiune
Motorul principal al vânzărilor din sectorul retail a fost consumul de benzină, care a crescut cu 1,4%. Rata de creştere a vânzărilor retail principale, pentru care nu se calculează achiziţiile de maşini, carburanţi şi materiale de construcţii, a fost în ianuarie cu 0,7% mai mare, sub aşteptările economiştilor. Cea mai mare parte a capitalului adus prin consum de cetăţeni PIB-ului S.U.A. o reprezintă vânzările retail principale.
Au crescut preţurile importurilor
Preţurile importurilor au crescut cu 0,3% în ianuarie. Economiştii se aşteptau la o creştere de doar 0,2%. Deprecierea dolarului ar putea fi motivul principal pentru creşterea preţului importurilor. Excluzând importul de alimente şi carburanţi, prețurile produselor de import au scăzut luna trecută cu 0,1%, ceea ce poate fi un semn al creşterii inflaţiei, după ce acestea au crescut, în decembrie, cu 0,2%.
În ianuarie, Rezerva Federală a Statelor Unite a considerat că rata inflaţiei se află sub control şi a anunţat că