Sigur că de la marea întâlnire cu publicul bucureştean prilejuită de Festivalul Naţional de Teatru nu putea „chiuli" tocmai cel mai important regizor român, Andrei Şerban. Mai mult decât atât, el va fi foarte bine reprezentat de două montări ce beneficiază de colaborarea marelui regizor cu cele mai importante trupe din România: Teatrul Bulandra şi Teatrul Maghiar din Cluj.
Primul spectacol semnat de Andrei Şerban ce va putea fi văzut la Bucureşti este „Hedda Gabler", montat la Teatrul Maghiar din Cluj. Acesta va avea două reprezentaţii, pe 27 şi 28 octombrie, la Teatrul Odeon. După ce la ediţiile anterioare ale FNT, multipremiatele spectacole „Unchiul Vania" şi „Strigăte şi şoapte", rod al conlucrării aceleiaşi trupe cu acelaşi regizor, au adunat un puhoi de spectatori, cei mai mulţi dintre ei rămânând cu buza umflată în afara sălii de spectacol, este uşor de prevăzut că şi „Hedda Gabler" se va juca cu casa închisă. Asta cu atât mai mult cu cât şi în acest spectacol pot fi văzuţi, printre alţii, cei mai importanţi actori ai trupei din Cluj: Bogdan Zsolt, Andras Hathazi şi Imola Kezdi.
Cel de-al doilea spectacol marca Andrei Şerban ce va fi văzut în premieră la FNT este „Lear(a)", o remixare a mai vechii sale montări de la Teatrul Bulandra după „Regele Lear", cu o distribuţie exclusiv feminină, ce o are în rolul titular pe Mariana Mihuţ, considerată de mulţi, pe bună dreptate, cea mai mare actriţă în viaţă a scenei româneşti. „Lear(a)" se va juca pe 29 octombrie şi pe 2 noiembrie la Bulandra.
„Lear(a)"
Andrei Şerban a explicat cândva ce l-a mânat în luptă atunci când a pus în scenă „Regele Lear" al lui Shakespeare numai cu femei: „Faptul că în timpul lui Shakespeare personajele feminine erau jucate de bărbaţi, opţiune nerealistă, avea ca efect distanţarea de realitate. Elisabetanii, ca şi grecii, au descoperit cu mult înaintea lui Brecht că