Producătorul auto piteştean a exportat în primul trimestru 80.000 de vehicule, principala destinaţie fiind ţara constructorului-mamă. Franţa a detronat Germania în topul statelor unde Dacia exportă cele mai multe maşini, cauza fiind încetarea programului „Rabla“ susţinut de guvernul de la Berlin.
Francezii şi nemţii cumpără automobile Dacia într-o veselie, exporturile companiei româneşti în cele două state europene însumând peste 40.000 de unităţi. „În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se faptului că aceasta din urmă nu a continuat programul «Rabla» şi în 2010", a declarat Jerome Olive, directorul general al Dacia.
Astfel, constructorul piteştean a exportat în Franţa 33.014 autovehicule, în Italia 9.859 de unităţi, iar în Germania 7.220 de maşini. Locurile următoare sunt ocupate de Algeria, cu 6.237 de maşini, Spania - cu 4.565, Maroc - 4.172 de unităţi, iar pe ultimul loc s-a clasat Polonia, cu doar 1.023 de vehicule.
Încă un constructor în România
Olive a explicat că România este punctul slab al companiei din punct de vedere al vânzărilor. „Faptul că nu vindem atât de mult în România este o problemă, pentru că niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fără ajutorul pieţei locale", a afirmat şeful Dacia.
Citiţi şi:
Renault investeşte încă 450 de milioane de euro în România
Dacia a exportat în primul trimestru 80.000 de vehicule
El arătat că grupul Renault a investit în România, până la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro şi că proiectul Duster a necesitat investiţii de 73 de milioane de euro în proiectarea şi industrializarea modelului. Olive a adăugat că, în prezent, compania derulează studii de piaţă pentru a afla aşteptările clienţilor de la modelul Duster.
Povestea de succes a investiţiei Renault î