Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul" şi contracandidatul lui Sorin Oprescu la alegerile pentru Primăria Capitalei, este nemulţumit de costurile foarte mari pe care le presupune realizarea proiectul inelului median, tronsonul Lacul Morii-Şoseaua Colentina.
Unul dintre cele mai dragi proiecte ale lui Oprescu, aşa-zisa "autostradă suspendată", care a devenit ulterior "inel median", are mari şanse să fie aprobat de noul Consiliu General al Municipiului Bucureşti, după ce foştii consilieri, în majoritate PDL-işti, l-au respins în repetate rânduri.
Costurile şoselei de 13 kilometri care ar urma să lege cartierele Militari şi Colentina sunt estimate la 1,57 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate. Doar pentru execuţia unui kilometru din această arteră rutieră, primăria ar urma să plătească peste 85 de milioane de euro, la care se adaugă costurile pentru exproprieri şi proiectare, potrivit aceluiaşi studiu. Trebuie precizat însă faptul că acest proiect presupune şi realizarea de poduri şi pasaje supraterane şi subterane.
Nicuşor Dan spune că pe piaţa internaţională costul unei kilometru de autostradă variază între 3 şi 10 milioane de euro pe kilometru, ceea ce înseamnă că primaria ar urma să plătească de cel puţin opt ori mai mult. Fostul candidat la Primăria Capitalei spune că acesta este şi motivul pentru care consilierii locali au decis ca şedinţele în care se aprobă astfel de proiecte să nu mai fie publice.
"Consilierii au luat o decizie abuzivă şi ilegală, de a nu mai permite accesul publicului în sala de dezbatere. Practic, s-au izolat de cetăţeni. Mai mult, exista un obicei ca proiectele supuse spre aprobare să fie prezentate, pentru dezbatere publică, măcar cu cinci zile înainte. Acum nu s au prezentat nici măcar cu o zi înainte", a declarat preşedintele Asociaţiei "Salvaţi