Autoritatile - cand cu fata, cand cu spatele spre China. Inaugurarea expozitiei CET (China Engineering and Technology) de ieri, din cadrul Targului Tehnic International Bucuresti (TIB), nu a beneficiat de prezenta vreunui ministru sau secretar de stat, desi, la nivel declarativ, Guvernul vrea miliardele de dolari ale Chinei. Organizatorul expozitiei CET (care a lipsit de la TIB in ultimii ani) este CHINCA (organizatie patronala chineza a celor mai mari companii chineze din constructii), sub inaltul patronaj al Ministerului Comertului din China. Chinezii au facut un pas inainte si au venit in Romania cu o delegatie impresionanta de 100 de oficiali si reprezentanti ai companiilor mari din China, incurajati de vizitele recente ale ministrilor delegati pentru mediul de afaceri (Lucian Isar si Mihai Voicu). Initial, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, dar si ministrul delegat pentru mediul de afaceri, Mihai Voicu, au confirmat, "cu doua maini", participarea. In pragul evenimentului insa, cei doi s-au razgandit, pe motiv ca a trebuit sa participe la sedinta de Guvern de ieri, scrie Bursa.ro.
Privatii dau lectii statului: GFR face profit, CFR strange datorii. Cu o strategie bine pusa la punct, este aproape imposibil sa nu faci profit. Iar rezultatele bune se vad chiar si intr-o piata macinata de criza Transportatorul feroviar de marfa nu se privatizeaza anul acesta, CFR Marfa are pierderi, CFR Marfa concediaza. In jurul acestor realitati a incercat sa creasca in volum operatorul national de transport de marfa pe calea ferata, in ultimii ani. La polul opus se afla cel mai mare transportator privat de marfa, Grup Feroviar Roman (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, parte a holdingului Grampet, care anul trecut a avut un profit de 6,4 milioane de euro si afaceri de aproape 170 de milioane de euro. Intr-o piata a transportului feroviar estimata de