Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) se pregăteşte de rezilierea contractului cu Bechtel, anunţată pentru 30 aprilie. CNADNR intenţionează să achiziţioneze "servicii de consultanţă, asistenţă şi/sau reprezentare juridică în problemele juridice cu care se confruntă CNADNR”.
Printre criteriile pe care trebuie să le îndeplinească avocaţii pe care îi va selecta compania se numără experienţa profesională în reprezentare juridică în cel puţin trei litigii arbitrale care decurg dintr-un contract de achiziţie de lucrări publice în domeniul infrastructurii de transport, după cum reiese din caietul de sarcini.
Data deschiderii ofertelor a fost 11 aprilie, dar până în prezent nu a fost anunţat un câştigător.
Procedura este selecţie de oferte, iar sursa de finanţare o reprezintă veniturile proprii ale companiei.
Echipa de proiect care va fi selectată de CNADNR trebuie să fie compusă din 10 avocaţi cu vechime de cel puţin 10 ani de la data promovării examenului de definitivat.
Onorariul orar unic per avocat va fi exprimat în euro. CNADNR intenţionează să încheie acordul-cadru pe o durată de patru ani.
„CNADNR are în derulare o serie de proiecte prioritare pentru a asigura dezvoltarea economică a României. Proiectele de infrastructură rutieră iniţiate de CNADNR sunt proiecte complexe. Implementarea proiectelor de infrasctructură rutieră generează situaţii juridice pentru dezlegarea cărora este necesară deţinerea unor cunoştinţe juridice temeinice specializate în materia administrării domeniului public şi a derulării fondurilor publice", îşi motivează CNADNR intenţia de a recurge la serviciile unor case de avocatură.
Compania a ajuns la concluzia că nu are suficienţi jurişti care să se ocupe de gestionarea proiectelor de infrastructură.
„Necesitatea angajării unor forme de exercitare a profe