Sunt mai încrezători în creşterea afacerilor pe care le conduc şi vor să-şi refacă reputaţia în faţa clienţilor şi a angajaţilor. Continuă să reducă costurile şi şi-au făcut departamente speciale pentru managementul riscului. Le-a revenit apetitul pentru noi tranzacţii pentru că şi-au dat seama că încă mai sunt şanse de creştere prin fuziuni şi achiziţii. De frică să nu fie nevoiţi să mai facă restructurări, menţin o atitudine prudentă în politica de angajare, recrutând doar dacă au neapărat nevoie.
Aşa arată, în linii mari, agenda directorilor generali ai marilor companii din România, potrivit rezultatelor cercetării CEO Survey 2013, realizată de compania de consultanţă fiscală şi audit PwC România. Studiul a fost realizat în semestrul doi al anului trecut, pe un eşantion de 55 de CEO din marile companii locale.
„Dacă nu aş fi optimist, nu ar mai avea rost să mă trezesc în fiecare dimineaţă ca să mă duc la serviciu“, spune şeful unei companii din domeniul construcţiilor, sector puternic afectat din cauza lipsei de finanţare a proiectelor clienţilor şi a scăderii drastice a profitabilităţii. Rezultatele CEO Survey 2013 arată însă că directorii generali din România par să-şi fi regăsit încrederea în perspectivele de creştere ale companiilor lor, atât pe termen scurt, cât şi mediu. Astfel, o pondere importantă din rândul executivilor de top (42%) au spus că sunt foarte încrezători în perspectivele de creştere ale companiilor lor în următorul an, spre deosebire de anul trecut, când puţin peste o treime (34%) declarau acelaşi lucru.
Managerii din România se arată mai optimişti şi în comparaţie cu directorii de companii din alte state europene. Pe bună dreptate, având în vedere o serie de rezultate macroeconomice care arată o îmbunătăţire a situaţiei economice. Spre exemplu, PIB-ul României a crescut surprinzător pe primele trei luni ale acestui