Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) prefateaza lansarea noilor masuratori de audiente TV, ce vor fi realizate de la 1 ianuarie 2012 de Kantar Media, cu o campanie publicitara la care participa majoritatea posturilor locale de televiziune. In spoturile TV, diverse personaje - tineri sau oameni in varsta - afirma ca inteleg de ce e nevoie de peoplemeter si ca "audienta programelor TV depinde" si de ei. Care e ratiunea acestui spot? "Sa ajute Kantar sa-si indeplineasca misiunea", spune pentru HotNews.ro presedintele ARMA, Lucia Antal.Publicul-tinta: oameni din esantionul de 1.200 de gospodarii unde trebuie instalate peoplemetere.
In spoturile rulate acum pe posturile de televiziune, diverse personaje spun de ce se uita la televizor si ajung la concluzia ca si-au dat "seama ca audienta programelor TV depinde si de noi". Ei afirma ca "de aceea am acceptat un aparat de masurat audienta, adica un peoplemeter, pe care il folosim cand ne uitam la televizor". Mesajul principal al reclamei: "Parerea ta conteaza, accepta si tu un peoplemeter. Masurarea audientelor TV poate fi mai exacta cu ajutorul tau".Vezi spoturile aici, aici si aici
"E o campanie menita sa-i incurajeze pe cei inclusi in esantion ca e bine nu doar sa accepte peoplemetrul, ci si sa-l pastreze si sa-l foloseasca", spune Lucia Antal.
In prezent, masurarea audientelor TV este realizata, pentru ARMA, de GfK Romania. In urma unei licitatii finalizate la inceputul acestui an, ARMA a ales Kantar Media sa se ocupe de masurarea audientelor de la 1 ianuarie 2012 pana la finele lui 2015.
In primavara-vara, Kantar Media a desfasurat o cercetare de calibrare pe 13.000 de gospodarii. Dintr-un numar mai restrans, au fost selectate circa 1.300 de gospodarii unde trebuie instalate peoplemetere, iar din acestea, 1.200 vor intra in cercetare.
Campania public