Când alţii cumpărau fabrici mânaţi de mirajul profitului rapid adus de transformarea acestora în malluri şi ansambluri rezidenţiale, Doina Cepalis se hotăra să facă producţie în România.
În anul 2000 decidea să fie propriul stăpân şi cumpăra 97% din acţiunile unei fabrici de textile din Paşcani. După şase ani în care toţi banii câştigaţi au mers în retehnologizarea intreprinderii, falimentul a bătut la uşa firmei sale. Liberalizarea pieţei europene pentru companiile chineze a măturat mulţi jucători din industria textilă românească. Doina Cepalis nu a făcut excepţie.
A fost nevoită să concedieze 520 din cei 620 de angajaţi, a pierdut mulţi bani, însă a învaţat o lecţie. „Am înţeles că trebuie să mă reinventez", spune ea. Aşa că, din 2007, Te Rox Prod, firma la care Doina Cepalis este acţionar unic, a început producţia de huse şi centuri de siguranţă pentru scaune auto concepute pentru copii. Iar de atunci, în pofida anilor de criză, afacerea sa a crescut în ritm de Făt-Frumos. De la o cifră de afaceri de 230.000 de euro în urmă cu patru ani, acest indicator arata în 2010 un nivel fabulos: 20 de milioane de euro. Iar pentru acest an prognoza sa este că vânzările vor trece pragul de 22 de milioane de euro.
Ferarri, unul dintre clienţii antreprenorului român
„Am reuşit de frică. Mi-era frică să nu pierd tot", îşi aminteşte Doina Cepalis. Iar pe lista sa de reuşite personale se numără şi victoria împotriva companiilor din China, cele care i-au închis prima afacere. „Eu livrez produsele în 10 zile în toate cele 52 de ţări în care export. De asemenea, faptul că au fost multe accidente cu produsele fabricate în China mă ajută foarte mult", spune Cepalis.
În prezent firma sa produce peste 10.000 de produse pe zi pe care le vinde unor branduri renumite precum Ferarri, Chicco, Tex, Prenatal sau Fisher Price. Planurile şi bugetele de viitor sunt şi m