Malev Zrt., compania națională maghiară de transport aerian, împovărată de datorii de 60 de miliarde de forinți (268 de milioane de dolari), are până la sfârșitul acestei săptămâni să vină cu un plan de supraviețuire, plan care ar putea include achiziționarea sa de către o companie chinezească, alminteri aceasta va intra în faliment.
Malev dorește să-și mențină funcționalitatea și să continue efectuarea de zboruri în cadrul unui faliment ordonat care i-ar permite să fie restructurată sau înlocuită de o companie succesoare, a declarat Janos Berenyi, președintele Malev, care a recunoscut că există potențiali cumpărători pentru compania de zbor și că o ofertă din partea Hainan Airlines Co. „nu este exclus”. Dacă planul va fi respins de către stat, proprietarul companiei, aceasta și-ar putea închide porțile, a declarat acesta, citat de agenția de știri Bloomberg.
Guvernele europene devin din ce în ce mai reticente în a susține companiile aeriene pe măsură ce criza forțează implementarea de programe de austeritate în alte sectoare ale economiei. Compania aeriană spaniolă Spanair SA, cu sediul în Barcelona, și-a încetat zborurile pe 27 ianuarie după ce eșecul negocierilor de achiziționare a companiei a forțat guvernul catalan să oprească finanțarea, iar țări precum Suedia, Irlanda, Portugalia, Polonia și Cehia doresc, la rândul lor, să reducă susținerea financiară pentru companiile naționale de zbor.
„Este un început de an prost și care va continua”, a declarat Paul Sheridan, șeful departamentului de analiză a riscului la compania de consultanță aviatică Ascend. „Companiile aeriene mici sunt cele care se confruntă cu riscul cel mai mare, mai ales în această perioadă a anului în care numărul pasagerilor scade, fapt care provoacă scăderea veniturilor. Multe companii aeriene au avut pierderi din 2007 încoace, cu o scurtă întrerupere în 2010”.
Unga