România a coborât în acest an cinci trepte într-un clasament al celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru marile lanţuri de magazine internaţionale, ajungând pe poziţia 28, şi se menţine în categoria destinaţiilor cu atractivitate scăzută, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă A.T. Kearney.
Ţara noastră rămâne în continuare destul de puţin atractivă pentru marii retailer internaţionali. Primele zece ţări sunt catalogate drept atractive pentru retaileri, în timp ce următoarele zece sunt luate în calcul pentru investiţii, iar restul prezintă atractivitate scăzută. În 2009, România a coborât un loc, faţă de anul anterior, pe poziţia a 23-a.
Analiştii de la A.T. Kearney atribuie declinul atractivităţii României saturării pieţei locale de retail. Principalele companii prezente pe piaţa internă de retail sunt Metro, Schwarz, Carrefour, Delhaize, Intermarche, Spar şi Auchan.
Cea mai atractivă ţară pentru retaileri este în 2010 China, urmată de Kuweit, India, Arabia Suadită şi Brazilia.
România (28) şi Bosnia Herţegovina (locul 29) sunt singurele state din Europa de Est incluse în ultima categorie, cu atractivitate scăzută, alături de Algeria (21), Filipine (22), Republica Dominicană (23), Arica de Sud (24), Mexic (25), Columbia (26), El Salvador (27) şi Guatemala (30).
Alte state est-europene prezente în clasamentul celor mai atractive pieţe sunt Rusia (10), Albania (12), Bulgaria (19) şi Macedonia (20).
Scăderi mai ample ca România au înregistrat în 2010 doar cinci state, respectiv Mexic -13 poziţii (pe 25), Algeria - 10 locuri (pe 21), Rusia şi Vietnam câte opt locuri, pe 10, respectiv 14, şi Malaezia, care a coborât 7 trepte, pe 17.