La ce se refera, de fapt, notiunea de lider? Ei bine, conform dictionarului, cuvantul lider defineste o persoana care, prin forta exemplului, prin talent sau prin propriile calitati, ajunge sa joace un rol important, sa detina o influenta puternica si sa fie urmat in orice activitate sau arie de activitate.
Conceptul de lider implica constientizarea faptului ca, pentru a avea succes si pentru a fi un bun conducator, este nevoie sa investesti in propriile calitati si sa muncesti pentru a ti le dezvolta.
Publicatia online Entrepreneur.com propune zece calitati de care are nevoie un antreprenor pentru a ajunge sa dobandeasca imaginea unui lider:
1. Un lider de succes are intotdeauna un plan, o viziune despre un anumit lucru sau situatie.
Pentru a fi un lider adevarat, trebuie sa te gandesti intotdeauna in avans, sa iti stabilesti clar prioritatile si sa stii in ce punct vrei sa ajungi, dar mai ales, care este drumul pe care il vei urma pana acolo. De asemenea, pentru a avea succes, incearca sa lucrezi si sa te consulti si cu alte persoane, dar si sa-ti directionezi actiunile si sa-ti canalizezi resursele pentru ca planurile tale sa devina realitate.
2. Un lider adevarat stie sa comunice eficient.
Pentru ca mesajul tau sa ajunga unde trebuie, trebuie sa-ti creezi o viziune clara asupra lucrurilor pe care vrei sa le transmiti. In plus, este bine sa incurajezi comunicarea in cadrul organizatiei tale, atat pe palierul managerial, cat si in ceea ce priveste comunicarea intre manageri si angajati. Incearca sa fii succint in ceea ce spui si sa urmezi intotdeauna anumite directii si instructiuni. Ceea ce este cel mai important, un lider cu adevarat bun evita ambiguitatile si generalitatile, pentru ca acestea pot duce la neintelegeri, la performante slabe sau chiar la conflicte.
3. Adevaratii lideri acorda atentie rela