Se pare că am ajuns aproape de finalul privatizării CFR Marfă, doar că acesta nu se arată a fi unul roz.
Luni, 14 octombrie, este termenul limită pentru achitarea întregii sume pe care GFR şi l-a asumat pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă.
Mai concret, potrivit Hotărârii de Guvern intrate în vigoare pe 14 august, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, ar trebui să plătească 170 milioane de euro, pentru a ajunge la preţul asumat de aproximativ 200 de milioane de euro. Res¬tul de 30 de milioane de euro au fost depuşi în două rate, respectiv 10 milioane euro - pentru garanţia de participare la procedură şi 20 milioane euro - într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania.
Lucrurile nu sunt, însă, atât de simple precum par.
Reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR), compania care a câştigat licitaţia de privatizare a CFR Marfă, ne-au declarat că sunt dispuşi să achite întregul preţ asumat pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni al societăţii de stat dacă vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, îşi va îndeplini integral obligaţiile care îi revin prin contract (obţinerea avizului de la Consiliul Concurenţei, obţinerea acordului de la finanţatorii interni şi externi cu privire la modificarea structurii capitalului social, finalizarea procesului de conversie a datoriilor în acţiuni).
Premierul Victor Ponta consideră că Executivul şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contractul pentru privatizarea CFR Marfă, declarând că, deşi nu cunoaşte toate detaliile, nu ştie ce ar mai trebui să facă Guvernul în această tranzacţie: "Excelent, atunci e excelent. Cred că da (n.r. Guvernul şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contract), nu cunosc toate detaliile, dar nu ştiu ceva ce ar mai trebui să facă Guvernul şi nu a făcut".
Ponta a precizat că Executivul şi-a îndeplinit inclusiv angajamentul de transformare a